Stałe treningi na Autodromie Słomczyn

Prosimy przed wybraniem się na tor o sprawdzenie aktualnych terminów w dziale KALENDARZ lub skontaktować się z działem sportu Automobilklubu Rzemieślnik.

 

> Pobierz Regulamin Treningu Kartingowego 2021

> Pobierz oświadczenie uczestnika treningu

 

Regulamin treningów kartingowych na Autodromie Słomczyn

Automobilklub Rzemieślnik organizuje odpłatne treningi kartingowe na obiekcie sportowym „Autodrom Słomczyn” przeznaczone dla zawodników oraz osób przygotowujących się do egzaminu na licencję sportu kartingowego, nadzorowane z ramienia Klubu przez instruktora / trenera sportu kartingowego.

 

  1. Informacje ogólne:
  1. Proponowany harmonogram:

08:00-10:00 – odbiór administracyjny (rejestracja uczestników)

09:00-16:00 (w okresie obowiązywania czasu zimowego 09:00-15:00) – jazdy po torze. W zależności od liczby uczestników i kategorii może nastąpić podział na sesje minutowe. Harmonogram może ulec zmianie w trakcie trwania treningu.

  1. Wyposażenie i ubiór zawodnika na treningu musi być identyczny jak w czasie zawodów i musi być zgodny z RSK
  1. Dopuszczone pojazdy: gokarty przygotowane zgodnie z RSK

Nie przewiduje się BK, ale organizator ma prawo nie dopuścić pojazdu do jazd treningowych i/lub wycofać pojazd z treningu, w szczególności jeżeli pojazd nie spełnia norm głośności, lub jego konstrukcja budzi zastrzeżenia odnośnie bezpieczeństwa.

  1. Wjazd na tor odbywa się wyłącznie przez Pola Przedstartowe. Wstęp na pola przedstartowe przysługuje WYŁĄCZNIE uczestnikowi treningów oraz jego jednemu mechanikowi.

Wjazd na tor w inny sposób (np. z pit-line) skutkuje wykluczeniem z treningu.

  1. Obowiązuje sygnalizacja na torze zgodnie z przepisami FIA / PZM, w szczególności:
  • Flaga czerwona – przerwanie treningu, bezzwłocznie zmniejsz prędkość i zachowując szczególną ostrożność zjedź z toru
  • Flaga żółta pojedyncza / podwójna – uwaga niebezpieczeństwo / duże niebezpieczeństwo, zachowaj szczególną ostrożność,
  • Flaga zielona – tor wolny można jechać.
  • Szachownica czarno-biała – koniec treningu zjedź z toru.

 

  1. Zakres obowiązków uczestników treningów:
  1. Uczestnik musi podpisać oświadczenie organizatora, które jest również potwierdzeniem akceptacji i zobowiązaniem do przestrzegania niniejszego regulaminu. Jeżeli uczestnik ma mechanika musi podać jego dane. Oświadczenia uczestników niepełnoletnich musza być poświadczone przez opiekuna prawnego.
  1. Uczestnik zobowiązany jest podać wszelkie dane na oświadczeniu w tym: numer licencji, numer startowy który znajduje się na gokarcie, czy dane mechanika który będzie wchodził na pola przedstartowe. W przypadku uczestników pokazów (nie posiadających licencji) wymagane jest okazanie ważnej polisy ubezpieczeniowej, oraz ważne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uprawiania sportu kartingowego.
  1. Po dokonaniu opłaty i podpisaniu oświadczenia uczestnik otrzymuje opaskę do umieszczenia w widocznym miejscu przez cały czas trwania treningów. Opaska musi znajdować się na uczestniku. UWAGA !!! – na uczestniku spoczywa obowiązek usunięcia wszelkich naklejek lub opasek z innych treningów / zawodów również jeżeli dotyczą innego obiektu.
  1. W przypadku stwierdzenia przypadku wjazdu na tor bez wymaganej opaski organizator nałoży karę porządkową (500zł) – niezależnej od opłaty za udział w treningu – lub wykluczy uczestnika z treningu.
  1. W trakcie jazd uczestnika obowiązuje jazda w kompletnym ubiorze sportowym zgodnie z RSK, sprzęt zawodnika również musi spełniać wymogi RSK.
  1. Zawodnik zobowiązany jest do uczestniczenia w treningu w swojej grupie zgodnie z harmonogramem. Wyjazd w nie swojej grupie (niezgodnie z harmonogramem) będzie skutkował nałożeniem kary porządkowej (500zł), a w przypadku recydywy kary wykluczenia z treningu.
  1. Na torze obowiązuje jazda w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Początek jazdy z pól przedstartowych, zjazd z toru – drogą zjazdową przez „pit lane”.
  1. Uczestnik treningu jest zobowiązany podporządkować się poleceniom sędziów prowadzących trening, a w szczególności poleceniom wydawanym flagowym kodem sygnałowym oraz stosować się do sygnalizacji świetlnej. Niezastosowanie się do sygnałów flagowych lb sygnalizacji świetlnej będzie skutkować nałożeniem kary porządkowej (500zł), a w przypadku recydywy kary wykluczenia z treningu.
  1. W trakcie trwania treningu zabroniona jest walka na torze, tzn kontakt pomiędzy uczestnikami prowadzący do przepychania, popychania czy uderzania w innych uczestników treningu.
  1. Uczestnik treningu który jest dublowany, zobowiązany jest w sposób wyraźny dać możliwość wyprzedzenia się poprzez zjazd do krawędzi toru oraz zmniejszenie prędkości.

 

III. Przepisy porządkowe:

  1. Na uczestnika który nie będzie się stosował do niniejszego regulaminu, organizator treningu może nałożyć karę:
  • Upomnienia
  • Porządkową finansową
  • Wykluczenia z treningu bez prawa zwrotu opłaty
  1. Uczestnik po nałożeniu kary finansowej ma zakaz uczestniczenia w treningu do momentu uregulowania płatności. Dotyczy to również kolejnych treningów na Autodromie Słomczyn.
  1. Na terenie Autodromu Słomczyn obowiązuje zakaz spożywania alkoholu oraz innych środków o podobnym działaniu.
  1. Na drodze zjazdowej „pit lane” oraz całym paddoku, jak również na terenie dróg dojazdowych i terenie giełdy Słomczyn, obowiązuje ograniczenie prędkości do 10km/h.
  1. Na terenie Autodromu Słomczyn obowiązuje zakaz poruszania się wszelkiego rodzaju hulajnogami, rowerami, deskorolkami i podobnymi pojazdami o napędzie elektrycznym lub spalinowym.
  1. Wszelkie czynności serwisowe muszą być wykonywane na płynoszczelnych matach zgodnie z regulaminami CIK FIA / PZM. Brak maty będzie skutkował nałożeniem kary porządkowej (500zł), oraz brakiem możliwości uczestniczenia w treningu do chwili rozłożenia maty.
  1. Za zachowanie członków zespołu odpowiada zawodnik (zgodnie z RSK).
  1. Wejście osób postronnych na tor (nie będących sędziami, lub obsługą toru) w trakcie trwania treningu skutkuje przerwaniem sesji do końca jej trwania. Do chwili opuszczenia toru przez osoby postronne trening nie zostanie wznowiony.
  1. Mycie pojazdów dozwolone jest w miejscu do tego przeznaczonym – myjni zlokalizowanej w środkowej części paddocku naprzeciw biura zawodów.
  1. Wszystkie osoby przebywające na terenie Autodromu Słomczyn (uczestnicy, mechanicy, osoby towarzyszące, publiczność) zobowiązani są do stosowania się do zaleceń organizatora.
  1. Zakaz rozstawiania stanowisk serwisowych na kartingowych polach przedstartowych.
  1. Dla samochodów serwisowych przewidziane jest miejsce w paddocku. Obowiązuje całkowity zakaz wiercenia otworów w nawierzchni asfaltowej oraz kostce.
  1. Organizator umożliwia (w miarę dostępnych miejsc) wynajęcie stanowiska serwisowego w namiocie Badania Kontrolnego (Biała hala namiotowa) w cenie zgodnej z aktualnie obowiązującym cennikiem
  1. Ze względów bezpieczeństwa samochody osobowe i towarzyszące – nie będące samochodami serwisowymi, muszą być pozostawione na wyznaczonym w tym celu parkingu.

Czwartkowy trening samochodowy na Autodromie Słomczyn

> Pobierz Regulamin Treningu Samochodowego

> Pobierz Oświadczenie Uczestnika Treningu Samochodowego

 

Regulamin treningów samochodowych na Autodromie Słomczyn

 

Automobilklub Rzemieślnik organizuje odpłatne treningi samochodowe na obiekcie sportowym „Autodrom Słomczyn” przeznaczone dla zawodników oraz osób przygotowujących się do egzaminu na licencję sportu samochodowego, nadzorowane z ramienia Klubu przez instruktora / trenera sportu samochodowego.

 

  1. Informacje ogólne:
  1. Proponowany harmonogram:

08:00-10:00 – odbiór administracyjny (rejestracja uczestników)

09:00-16:00 (w okresie obowiązywania czasu zimowego 09:00-15:00) – jazdy po torze. W zależności od liczby uczestników i kategorii może nastąpić podział na sesje minutowe. Harmonogram może ulec zmianie w trakcie trwania treningu.

  1. Dopuszczone pojazdy: samochody przygotowane do sportu zgodnie ze standardami FIA (załącznik J)

Nie przewiduje się BK, ale organizator ma prawo nie dopuścić pojazdu do jazd treningowych i/lub wycofać pojazd z treningu, w szczególności jeżeli pojazd nie spełnia norm głośności, lub jego konstrukcja budzi zastrzeżenia odnośnie bezpieczeństwa.

  1. Opłata za uczestnictwo w treningach wynosi 400zł – za każdego uczestnika

Członkowie Automobilklubu Rzemieślnik z ważną licencją 300zł

Obowiązuje sygnalizacja na torze zgodnie z przepisami FIA / PZM, w szczególności:

  • Flaga czerwona – przerwanie treningu, bezzwłocznie zmniejsz prędkość, (w razie potrzeby zatrzymaj się) i zachowując szczególną ostrożność zjedź z toru
  • Flaga żółta pojedyńcza / podwójna – uwaga niebezpieczeństwo / duże niebezpieczeństwo, zachowaj szczególną ostrożność,
  • Flaga zielona – tor wolny można jechać.
  • Szachownica czarno-biała – koniec treningu zjedź z toru.
  1. Wjazd na tor odbywa się wyłącznie przez kieszeń startową Rallycross ( W wyjątkowych sytuacjach wjazd na tor będzie odbywał się przez Pola Przedstartowe kartingowe – o czym uczestnicy treningu zostaną powiadomieni w trakcie rejestracji). Wstęp na tor przysługuje wyłącznie kierowcy i pasażerowi którzy zarejestrowali się u obsługi treningu (wypełnione oświadczenie potwierdzone otrzymaniem opaski)

Wjazd na tor w inny sposób – nie skonsultowany z obsługą treningu – skutkuje wykluczeniem z treningu.

 

  1. Zakres obowiązków uczestników treningów:
  1. Uczestnik musi podpisać oświadczenie organizatora, które jest również potwierdzeniem akceptacji i zobowiązaniem do przestrzegania niniejszego regulaminu. Oświadczenia uczestników niepełnoletnich musza być poświadczone przez opiekuna prawnego.
  1. Uczestnik zobowiązany jest podać wszelkie dane na oświadczeniu..
  1. Po dokonaniu opłaty i podpisaniu oświadczenia uczestnik otrzymuje opaskę do umieszczenia na nadgarstku. Opaska musi znajdować się na uczestniku. UWAGA !!! – na uczestniku spoczywa obowiązek usunięcia wszelkich opasek z innych treningów / zawodów również jeżeli dotyczą innego obiektu.
  1. W przypadku stwierdzenia przypadku wjazdu na tor bez wymaganej opaski organizator nałoży karę porządkową (500zł) – niezależnej od opłaty za udział w treningu – lub wykluczy uczestnika z treningu.
  1. W trakcie jazd uczestnika obowiązuje jazda w kompletnym ubiorze sportowym zgodnie z regulaminami poszczególnych konkurencji, sprzęt zawodnika również musi spełniać wymogi regulaminowe.
  1. W przypadku podziału na grupy, zawodnik zobowiązany jest do uczestniczenia w treningu w swojej grupie zgodnie z harmonogramem. Wyjazd w nie swojej grupie (niezgodnie z harmonogramem) będzie skutkował nałożeniem kary porządkowej (500zł), a w przypadku recydywy – kary wykluczenia z treningu.
  1. Na torze obowiązuje jazda w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Początek jazdy z kieszeni startowej rallycross, zjazd z toru – drogą zjazdową przez „pit lane”.
  1. Uczestnik treningu jest zobowiązany podporządkować się poleceniom sędziów prowadzących trening, a w szczególności poleceniom wydawanym flagowym kodem sygnałowym oraz stosować się do sygnalizacji świetlnej. Niezastosowanie się do sygnałów flagowych lub sygnalizacji świetlnej będzie skutkować nałożeniem kary porządkowej (500zł), a w przypadku recydywy kary wykluczenia z treningu.
  1. W trakcie trwania treningu zabroniona jest walka na torze, tzn kontakt pomiędzy uczestnikami prowadzący do przepychania, popychania czy uderzania w innych uczestników treningu.
  1. Uczestnik treningu który jest dublowany, zobowiązany jest w sposób wyraźny dać możliwość wyprzedzenia się poprzez zjazd do krawędzi toru oraz zmniejszenie prędkości.

 

III. Przepisy porządkowe:

  1. Na uczestnika który nie będzie się stosował do niniejszego regulaminu, organizator treningu może nałożyć karę:
  • Upomnienia
  • Porządkową finansową
  • Wykluczenia z treningu bez prawa zwrotu opłaty
  1. Uczestnik po nałożeniu kary finansowej ma zakaz uczestniczenia w treningu do momentu uregulowania płatności. Dotyczy to również kolejnych treningów na Autodromie Słomczyn.
  1. Na terenie Autodromu Słomczyn obowiązuje zakaz spożywania alkoholu oraz innych środków o podobnym działaniu.
  1. Na drodze zjazdowej „pit lane” oraz całym paddoku, jak również na terenie dróg dojazdowych i terenie giełdy Słomczyn, obowiązuje ograniczenie prędkości do 10km/h.
  1. Na terenie Autodromu Słomczyn obowiązuje zakaz poruszania się wszelkiego rodzaju hulajnogami, rowerami, deskorolkami i podobnymi pojazdami o napędzie elektrycznym lub spalinowym.
  1. Wszelkie czynności serwisowe muszą być wykonywane na płynoszczelnych matach zgodnie z regulaminami FIA / PZM. Brak maty będzie skutkował nałożeniem kary porządkowej (500zł), oraz brakiem możliwości uczestniczenia w treningu do chwili rozłożenia maty.
  1. Za zachowanie członków zespołu odpowiada zawodnik (zgodnie z MKS FIA).
  1. Wejście osób postronnych na tor (nie będących sędziami, lub obsługą toru) w trakcie trwania treningu skutkuje przerwaniem sesji do końca jej trwania. Do chwili opuszczenia toru przez osoby postronne trening nie zostanie wznowiony.
  1. Mycie pojazdów dozwolone jest w miejscu do tego przeznaczonym – myjni zlokalizowanej w środkowej części paddocku naprzeciw biura zawodów.
  1. Wszystkie osoby przebywające na terenie Autodromu Słomczyn (uczestnicy, mechanicy, osoby towarzyszące, publiczność) zobowiązani są do stosowania się do zaleceń organizatora.
  1. Obowiązuje zakaz rozstawiania stanowisk serwisowych, oraz parkowania samochodami poza wyznaczonymi w tym celu miejscami.
  1. Dla samochodów serwisowych przewidziane jest miejsce w paddocku na nawierzchni utwardzonej oraz nieutwardzonej. Obowiązuje całkowity zakaz wiercenia otworów w nawierzchni asfaltowej oraz kostce.
  1. Organizator umożliwia (w miarę dostępnych miejsc) wynajęcie stanowiska serwisowego w namiocie Badania Kontrolnego (Biała hala namiotowa) w cenie zgodnej z aktualnie obowiązującym cennikiem.
  1. Na terenie obiektu obowiązuje całkowity zakaz driftowania (wymuszonej jazdy poślizgami) oraz „palenia gumy”, jak również poruszania się samochodem niesprawnym który może spowodować uszkodzenia infrastruktury toru, np.: samochód z wyciekami płynów eksploatacyjnych, samochód bez koła lub z kołem w stanie uniemożliwiającym swobodne toczenie itp.
  1. Na torze obowiązuje zakaz jazdy poza wyznaczoną konfiguracją.
  1. Wszelkie elementy związane z trenowaniem indywidualnych elementów techniki jazdy jak np.: ćwiczenie tzw „beczki” , próba zrywu – hamowania, testy procedury startowej powinny być wcześniej konsultowane z obsługą treningu.
  1. Samochody osobowe oraz towarzyszące nie będące samochodami serwisowymi musza być pozostawione na wyznaczonych w tym celu parkingach.
  1. W przypadku rażącego nieprzestrzegania regulaminu treningu, oraz niestosowania się do zaleceń obsługi oraz/lub sędziów, organizator wstrzyma prowadzenie treningu, oraz wezwie służby porządkowe: ochrona obiektu lub policja.

 

Trening z JCGroup – Janusz Czaja czyli Track Day – Dzień na torze dla motocyklistów.

Jazdy treningowe na torze  to zajęcia dedykowane wszystkim miłośnikom motocykli, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności bez względu na wiek i posiadane doświadczenie. Realizowane są na nowym, bezpiecznym, Autodromie Słomczyn, wyposażony w szeroki, równy i przyczepny asfalt. Zajęcia odbywają się w II turach, porannej i popołudniowej. Każda z nich podzielona jest  na 3 grupy o różnym stopniu zaawansowania.

Impreza dedykowana wszystkim miłośnikom motocykli, którzy pragną poprawiać swoje umiejętności na bezpiecznym, Autodromie Słomczyn, wyposażonym w szeroki, równy i przyczepny asfalt. Impreza odbywa się w godz. 8.30-15.00. Wyróżniamy 3 grupy uczestników o różnym stopniu zaawansowania.

Przynależność do grupy deklaruje osoba zainteresowana podczas zapisu.

Z uwagi na bezpieczeństwo i zachowanie koncentracji motocyklistów każda grupa wyjeżdża na tor na max. 15 minut.

 

I tura

Godziny zajęć 8.30 – 15.00.

9 sesji treningowych dla każdej grupy.

Grupy:

A – zaawansowana,

B – średniozaawansowana (jazda z instruktorem),

C – poczatkująca (jazda z instruktorem).

 

Jazda z  instruktorem polega na przeprowadzeniu zajęć teoretyczno-praktycznych przez 6 sesji treningowych w celu podniesienia swoich umiejętności w zakresie techniki pokonywania zakrętów, punktów referencyjnych na torze, punktów skrętu, szczytów zakrętu, operowania hamulcem i gazem.

Na torze  jeden instruktor opiekują się kilkuosobową grupą. Poruszą się  przed nią w celu pokazania istotnych elementów szkoleniowych, jak i za nią w celu bezpośredniej obserwacji realizowanych celów. Nagrywa film z przejazdu jednego okrążenia każdego uczestnika w celach dydaktyczno-pamiątkowych.

Cena: 210 zł.

II tura

Godziny zajęć 14.30 – 19.30.

6 sesji treningowych dla każdej grupy.

Grupy:

A – zaawansowana,

B – średniozaawansowana szybka,

C – średniozaawansowana wolna.

Cena: 160 zł.

Kadra instruktorska: Instruktorzy techniki jazdy, zawodnicy z licencją klasy B.

Wymagania:

Kombinezon jedno lub dwu częściowy (dopuszczalny strój tekstylny z ochraniaczami), atestowany kask, odpowiednie obuwie i rękawiczki.

 

Osoba odpowiedzialna za szkolenie:  Janusz Czaja tel. kontaktowy 607-279-058, e-mail: motoszkola@op.pl
www.jcgroup.com.pl

 

> Pobierz regulamin treningu rallycross

> Pobierz oświadczenie uczestnika treningu rallycross

 

Regulamin treningów rallycrossowych / autocrossowych na Autodromie Słomczyn

Automobilklub Rzemieślnik organizuje odpłatne treningi samochodowe dla konkurencji Rallycross / Autocross, po nawierzchni mieszanej na obiekcie sportowym „Autodrom Słomczyn” przeznaczone dla zawodników sportu samochodowego, nadzorowane z ramienia Klubu przez instruktora / trenera sportu samochodowego.

 

  1. Informacje ogólne:
  1. Proponowany harmonogram:

08:00-12:00 – odbiór administracyjny (rejestracja uczestników)

09:00-17:00 – jazdy po torze. Obowiązuje podział na kategorie / klasy. W przypadku braku reprezentantów poszczególnych kategorii, lub niskiej frekwencji organizator może podjąć decyzję o połączeniu wybranych kategorii/ klas. Harmonogram może ulec zmianie w trakcie trwania treningu.

  1. Wyposażenie i ubiór zawodnika na treningu musi być identyczny jak w czasie zawodów i musi być zgodny z regulaminem MPRC / PPAC na dany rok kalendarzowy.
  1. Dopuszczone pojazdy: przygotowane do konkurencji rally cross / autocross.

Nie przewiduje się BK, ale organizator ma prawo nie dopuścić pojazdu do jazd treningowych i/lub wycofać pojazd z treningu, w szczególności jeżeli pojazd nie spełnia norm głośności, lub jego konstrukcja budzi zastrzeżenia odnośnie bezpieczeństwa.

  1. Opłata za uczestnictwo w treningach jest zależna od kategorii pojazdu i wynosi:
  • Seicento Cup / RWD Cup700zł (dla zawodników Ak-Rzemieślnik 600zł)
  • Super National1200zł (dla zawodników Ak-Rzemieślnik 1000zł)
  • Super Cars / Super Cars Light1800zł (dla zawodników Ak-Rzemieślnik 1500zł)
  • Autocross1000zł (dla zawodników Ak-Rzemieślnik 800zł)
  1. Wjazd na tor odbywa się wyłącznie przez kieszeń startową Rallycross Wstęp na tor przysługuje wyłącznie kierowcy i pasażerowi którzy zarejestrowali się u obsługi treningu (wypełnione oświadczenie potwierdzone otrzymaniem opaski).

W przypadku przewożenia pasażera muszą być zapewnione takie same standardy bezpieczeństwa jak dla kierowcy: fotel, pasy bezpieczeństwa, ubiór sportowy.

Wjazd na tor w inny sposób – nie skonsultowany z obsługą treningu – skutkuje wykluczeniem z treningu.

 

  1. Obowiązuje sygnalizacja na torze zgodnie z przepisami FIA / PZM, w szczególności:
  • Flaga czerwona – przerwanie treningu, bezzwłocznie zmniejsz prędkość i zachowując szczególną ostrożność zjedź z toru
  • Flaga żółta pojedyncza / podwójna – uwaga niebezpieczeństwo / duże niebezpieczeństwo, zachowaj szczególną ostrożność,
  • Flaga zielona – tor wolny można jechać.
  • Szachownica czarno-biała – koniec treningu zjedź z toru.

 

  1. Zakres obowiązków uczestników treningów:
  1. Uczestnik musi podpisać oświadczenie organizatora, które jest również potwierdzeniem akceptacji i zobowiązaniem do przestrzegania niniejszego regulaminu. Oświadczenia uczestników niepełnoletnich musza być poświadczone przez opiekuna prawnego.
  1. Uczestnik zobowiązany jest podać wszelkie dane na oświadczeniu..
  1. Po dokonaniu opłaty i podpisaniu oświadczenia uczestnik otrzymuje opaskę do umieszczenia na nadgarstku przez cały czas trwania treningów. UWAGA !!! – na uczestniku spoczywa obowiązek usunięcia wszelkich opasek z innych treningów / zawodów również jeżeli dotyczą innego obiektu.
  1. W przypadku stwierdzenia wjazdu na tor bez wymaganej opaski organizator nałoży karę porządkową (500zł) – niezależnie od opłaty za udział w treningu – lub wykluczy uczestnika z treningu.
  1. W trakcie jazd uczestnika obowiązuje jazda w kompletnym ubiorze sportowym zgodnie z regulaminami MPRC / PPAC, sprzęt zawodnika również musi spełniać wymogi regulaminowe.
  1. Zawodnik zobowiązany jest do uczestniczenia w treningu w swojej grupie zgodnie z harmonogramem. Wyjazd w nie swojej grupie (niezgodnie z harmonogramem) będzie skutkował nałożeniem kary porządkowej (500zł), a w przypadku recydywy – kary wykluczenia z treningu.
  1. Na torze obowiązuje jazda w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Początek jazdy z kieszeni startowej rallycross, zjazd z toru – drogą zjazdową rally cross pod trybuną główną
  1. Uczestnik treningu jest zobowiązany podporządkować się poleceniom sędziów prowadzących trening, a w szczególności poleceniom wydawanym flagowym kodem sygnałowym. Niezastosowanie się do sygnałów flagowych będzie skutkować nałożeniem kary porządkowej (500zł), a w przypadku recydywy kary wykluczenia z treningu.
  1. W trakcie trwania treningu zabroniona jest walka na torze, tzn kontakt pomiędzy uczestnikami prowadzący do przepychania, popychania czy uderzania w innych uczestników treningu.
  1. Uczestnik treningu który jest dublowany, zobowiązany jest w sposób wyraźny dać możliwość wyprzedzenia się poprzez zjazd do krawędzi toru oraz zmniejszenie prędkości.

 

III. Przepisy porządkowe:

  1. Na uczestnika który nie będzie się stosował do niniejszego regulaminu, organizator treningu może nałożyć karę:
  • Upomnienia
  • Porządkową finansową
  • Wykluczenia z treningu bez prawa zwrotu opłaty
  1. Uczestnik po nałożeniu kary finansowej ma zakaz uczestniczenia w treningu do momentu uregulowania płatności. Dotyczy to również kolejnych treningów na Autodromie Słomczyn.
  1. Na terenie Autodromu Słomczyn obowiązuje zakaz spożywania alkoholu oraz innych środków o podobnym działaniu.
  1. Na drodze zjazdowej „pit lane” oraz całym paddoku, jak również na terenie dróg dojazdowych i terenie giełdy Słomczyn, obowiązuje ograniczenie prędkości do 10km/h.
  1. Na terenie Autodromu Słomczyn obowiązuje zakaz poruszania się wszelkiego rodzaju hulajnogami, rowerami, deskorolkami i podobnymi pojazdami o napędzie elektrycznym.
  1. Wszelkie czynności serwisowe muszą być wykonywane na płynoszczelnych matach zgodnie z regulaminami FIA / PZM. Brak maty będzie skutkował nałożeniem kary porządkowej (500zł), oraz brakiem możliwości uczestniczenia w treningu do chwili rozłożenia maty.
  1. Za zachowanie członków zespołu odpowiada zawodnik (zgodnie z MKS FIA).
  1. Wejście osób postronnych na tor (nie będących sędziami, lub obsługą toru) w trakcie trwania treningu skutkuje przerwaniem sesji do końca jej trwania. Do chwili opuszczenia toru przez osoby postronne trening nie zostanie wznowiony.
  1. Mycie pojazdów dozwolone jest w miejscu do tego przeznaczonym – myjni zlokalizowanej w środkowej części paddocku naprzeciw biura zawodów.
  1. Wszystkie osoby przebywające na terenie Autodromu Słomczyn (uczestnicy, mechanicy, osoby towarzyszące, publiczność) zobowiązani są do stosowania się do zaleceń organizatora.
  1. Obowiązuje zakaz rozstawiania stanowisk serwisowych, oraz parkowania samochodami poza wyznaczonymi strefami.
  1. Dla samochodów serwisowych przewidziane jest miejsce w paddocku na nawierzchni utwardzonej oraz nieutwardzonej. Obowiązuje całkowity zakaz wiercenia otworów w nawierzchni asfaltowej oraz kostce.
  1. Organizator umożliwia (w miarę dostępnych miejsc) wynajęcie stanowiska serwisowego w namiocie Badania Kontrolnego (Biała hala namiotowa), w cenie zgodnej z aktualnie obowiązującym cennikiem
  1. Na terenie obiektu obowiązuje całkowity zakaz driftowania (wymuszonej jazdy poślizgami) oraz „palenia gumy”, jak również poruszania się samochodem niesprawnym który może spowodować uszkodzenia infrastruktury toru, np.: samochód z wyciekami płynów eksploatacyjnych, samochód bez koła lub z kołem w stanie uniemożliwiającym swobodne toczenie itp.
  1. Na torze obowiązuje zakaz jazdy poza wyznaczoną konfiguracją
  1. Wszelkie elementy związane z trenowaniem indywidualnych elementów techniki jazdy jak np.: testy procedury startowej powinny być wcześniej konsultowane z obsługą treningu.
  1. Ze względów bezpieczeństwa wszystkie samochody osobowe i towarzyszące – nie będące samochodami serwisowymi – muszą być pozostawione na wyznaczonym do tego celu parkingu.
  1. W przypadku rażącego nieprzestrzegania regulaminu treningu, oraz niestosowania się do zaleceń obsługi oraz/lub sędziów, organizator wstrzyma prowadzenie treningu, oraz wezwie służby porządkowe: ochrona obiektu lub policja.

 

Kliknij w wybrany dzień treningów, a zobaczysz jego szczegółowy opis.